søndag 17. juli 2011

Betennelse i armen

På torsdag var jeg å sydde, hadde to dype kutt. Men tingen er at det ikke spriker. Jeg har for mye arrvev på armene til at det skjer. Etter mye om og men ble jeg sydde, men de gjorde en stor feil, de vasket ikke før det starta å sy, det var ikke nødvendig i følge legen og sykepleieren. Dvs to møkkete sår ble sydd sammen. Allerede torsdag så jeg at det verka og blødde veldig, men jeg tenkte at det sikkert gikk over. Fredag startet armen min å hovne opp, det blødde forttsatt og det verka. Armen startet jo å bli veldig rød etterhvert også. Men jeg er litt sånn " jaja, det går sikkert over." Lørdag ringte jeg legevakta, fordi da greide jeg så vidt å røre armen og den var rød og hoven. Jeg fikk beskjed om å komme ned en tur så legen kunne ta en titt på armen. De mente at det ikke var noe som kunne vente til mandag.

Jeg kommer jo ned på legevakta, sier hva det gjelder denne gangen, de er litt oppgitte over at jeg er der, men jeg beskytter meg ved å si at jeg faktisk har ringt og det var dem som ba meg komme. Legen så på armen og spør meg , om jeg faktisk vet hva det er. jeg svarer jo betennelse. Og jeg har riktig. Da er det en runde med antibiotika da. De måtte klippe opp en del sting fordi verke må ut, men det spriker jo. Det burde ha blitt sydd med madrass suturer, men det ble sydd med vanlige. Nå spriker det jo.

Sykepleieren jeg møtte var hyggelig, det måtte legges på ny bandasje fordi den jeg hadde på var ekkel og møkkete. Hun la på noen runder med kompresser og klorhexidin for å få ut litt verk og hun snakket med meg, og ikke bare til meg. Hun fortalte meg grundig hva jeg skulle gjøre og hvordan jeg skulle behandle sårene de neste dagene. hun smørte på litt krem og bandasjerte armen min.  Sånne sykepleiere som bryr seg, er godt å møte på.

Det jeg er litt overrasket over er at jeg faktisk fikk med meg en resept på piller, de vet så godt at jeg er elendig til å passe på piller, men de gir meg gjerne resepter på det.. Joda, jeg er nå bare glad for det. Men tror ikke DPS og Ahus er det.

Jeg mener at den inferksjonen jeg har i armen kommer av at de ikke vasket såret før det ble sydd. Det er så kjipt å måtte dra på legevakta mer enn nødvendig og det er kjipt å betale for det, når jeg mener at jeg ikke er skyldig i det. Men jaja, jeg må bare betale.

Nå ser armen min rød ut, det ser ut som en stappet pølse uten albu og ¨håndledd. en varm pøse også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar