lørdag 24. desember 2011

Julaften..

Dagen i dag starta sånn halvveis bra.. Jeg var så dårlig psykisk i går at jeg tok medisinen min tidlig, og da blir jeg helt i ørska egentlig. Så jeg sovnet midt på dagen og sov til kvelden. Da kvelden kom, så tok jeg enda mer medisin og så da vidre til kl 4 i natt, og etter det lå jeg egnetlig bare å halvsov. Rundt halv 9 ble jeg lei av å ligge i senga, Jon sov, det gjorde ikke jeg.. ( Det medisin inntaket er avtale med legen, sånn hvis noen lurte )

Jeg var også på apoteket i går, jeg har fått utskrevet x antall piller om gangen, det finnes ikke noe pakke på den str, så de må dele den. Men hvertfall dama på apoteket leste ikke resepten så nøye så jeg kom ut med fem ganger så mye som jeg egentlig skulle ha! Det er egentlig litt farlig.! Men fornuften min tok litt kontroll over impulsene, så de medisinene ligger trygt hos Jon, og jeg er hjemme hos meg selv. Jeg har også avtale med Jon, at den pakka med tabletter skal ikke jeg ta med meg hjem. Jeg er sint på hun dama på apoteket som ikkegjorde jobbben sin. Ja jeg kunne ha sakt i fra, men akkurat da jeg fikk ut pillene så hadde jeg litt dårlig kontroll på fornuften.. Men det er en grunn til at jeg kun får et x antall piller og ikke hele pakka.. Fornuften min sier at jeg burde ta det opp med Legevaktslegen neste gang jeg skal dit. Det er faktisk ganske skummelt for meg. Jeg må føle at jeg har kontroll også..

I dag starta jeg dagen med å lage frokost med Jon, Egg og bacon. nam nam! Så kjørte han meg hjem og han dro videre til søsteren sin Da jeg kom hjem var det full krig. Bare kjefting og smelling. Jula ble avvlyst i går tydligvis, jeg fikk kjeft fordi jeg er så lite hjemme og fordi jeg tar så lite ansvar. Det ansvaret jeg tar er faktisk ansvar for mitt eget liv, jeg skjermer meg fra all elendigheten her hjemme. Hvertfall gården skal bli solgt og foreldrene mine skal flytta fra hverandre. Hesten min skal selges, samt moren min sin hest. Jævelig fin gave på julaften, ikke sant??..

Jeg satt hvertfall i min egen elendighet oppe på rommet, og all elendigheten tok egentlig over fornuften. Jeg måtte på legevakta til slutt. Sykla meg ned til sentrum fordi ejg trodde toget gikk, det gjorde det ikke. Så jeg måtte ta taxi til legevakta, det kosta meg 500kr.. 500 sure kr!!! Framma på legevakta, så var det heldigvis bare en foran meg, så jeg kom fort inn. Legen har jeg møtt på flere ganger, han skrøyt av meg fordi jeg faktisk er så skjeldent på legevakta, han forstod at ting var veldig vanskelig for meg i dag. Satt å lo og hadde det egentlig ganske hyggelig mens han lappet meg sammen. Sans for humor hadde han også. Jeg fikk også skryt fordi jeg har greid å være skadefri i 19 dager.! Det er ikke bare bare. vi snakket også om at ja det var et tilbakefall, men det vil ikke si at jeg ikke greier å være skadefri.

Jeg var heldig å fikk taxi rekvisisjon hjem, MEN etter å ha sitti å venta en time så gikk ejg til luka, og de lurte fælt på hvorfor jeg fortsatt satt å venta... De purra på taxien, og der kom problemet.. PGA surr på taxi sentralen, så ble den aldri bestillt..!!!! Men det kom en taxi til slutt og da vi hadde kommet halvveis, så lurte han på hvordan jeg skulle btalte, og da sa jeg at jeg hadde frikort.. Men han mente at turen ikke var bestilt med rekvisisjon, så da måtte vi tilbake til legevakta for å få rekvisisjonen....... Fram og tilbake er like langt.. Turen var faktisk bestillt med rekvisisjon, men det ble enda mere surr når jeg fikk rekvisjisjonen på et faktura ark.. noen har ikke kontroll på printeren på legevakta, så det kom på feil ark også.... Jeg skjønner ikke at ting skal være så vanskelig. Dama i luka var egentlig like oppgitt som meg .. dorsje sjåføren kjrøte meg hvertfall hjem, han kjørte som en idiot.. Lå mer i feil fil enn riktig, heldigvis var det ingen biler på veien.. ..

Nå har jeg pakket opp gavene jeg fikk, fikk kjøkkenvekt, kopper, penger, en maskin til å lage mat med, husker ikke hva det heter. Nevøen min hadde perlet armebånd og kjede til meg. :D. Den eldste nevøen min har laget en snømann på ski til meg. De er så herlige ^^, Fikk også en pelspledd, Perla gikk helt bananas da jeg åpnet det opp, aner ikke hva hun likte så godt med det.. Noe var det. Fikk også en ROSA koffort :D Ohlalala, rååsa..

Det ble en litt bedre avvluttning på julaften enn hva jeg trodde.. Nå skal jeg sove, det trenger jeg..

I morgen drar jeg til Jon, så drar vi på fjellet på mandag

2 kommentarer:

  1. Ååååh uffda :(
    Bare prøv å holde fokus på å ta ansvar for ditt eget liv, og ikke hør på de andre!
    Kjipt at du hadde en sånn julaften =/
    Men nevøene dine høres jo herlige ut da :)

    SvarSlett
  2. Jeg prøver så godt som overhode mulig å ha kontroll og ansvar for livet mitt. Det er ikke lett men jeg prøver.

    Julaften ble ikke helt som jeg trodde, men da håper jeg på en bra nyttårsaften. Vi ses da :)

    SvarSlett