onsdag 7. desember 2011

Siste oppdatering :)

Dette her er innlegg nr 100 !! ;)

Jeg var hos legevaktslegen i går, jeg får seriøst angst av å sitte på det venterommet.! Han var igjen ganske forsinket, så jeg gikk ut av hele venterommet å satte meg på gangen, da jeg så at de fleste hadde gått ut av venterommet gikk jeg inn Behøver ikke akkurat å få frem et angstanfall på venterommet.! Sparm meg ..

Jeg husker ikke så veldig mye hva vi snakket om, men jeg greide å fortelle hva som gjørde at ting tippa over for meg den dagen jeg tok OD sist. ( jeg møtte på han legevaktslegen på legevakta da) vi snakket noe om hva jeg skal gjøre til våren, jeg vet ikke. Mulig ta opp et fag eller jobbe noen dager. Legevaktslegen kom med forslag om at jeg kunne starte å trene noen dager, sånn at jeg hvertfall har noe å gjøre. Akkurat nå vet jeg ikke, jeg føler at alt er svart og grått. Sånn om jeg egentlig går med solbriller hele tiden..

Jeg greide også å si at jeg var redd han, eller ikke redd. Men han er hyggelig mot meg, han vil hjelpe meg, han skuffer meg ikke OG han avviser meg ikke. Det er ikke normalt, det er ikke sånn ting pleier å være. Jeg blir egentlig sint fordi han ikke avviser meg, fordi sånn som ting er nå det er vanskelig, jeg blir usikker, jeg går å venter på at han skal avvise meg og si at han ikke kan hjelpe meg mer. Er egentlig lettere å avvise en person, før en selv blir avvist. Han så vi skulle snakke litt mer om det neste gang. Fordi jeg fortalte det helt på slutten av timen.

Han sa også at han forstod at jeg ble usikker siden han ikke avviser meg, og han sa også at han ikke skulle avvise meg. Men han kunne gjøre ting som jeg ikke likte, men jeg skulle alltid bli informert først. Hvis han legger meg inn, så kommer han til å si ifra til meg først, istedenfor at jeg skal dra hjem og bli møtt av politet på døra og bli dratt med inn på psykehuset. Han sa også at hvis jeg trua med å ta livet mitt på kontore hans, så bærer det rett inn på Ahus sammen med politie. OG det er ikke noe mål, så det dropper jeg..

Han legevaktslegen er veldig grei å snakke med! Noe sier meg at han kan hjelpe meg mer enn DPS.. Men jeg har ikke fortalt noe til DPS at jeg er å snakker med han legevaktslegen, og det er fordi jeg er redd for at jeg må velge. DPS har egentlig ikke hjulpet meg noe som helst, men siden jeg ikke stoler på legevaktslegen så føler jeg ikke a tjeg kan gi slipp på DPS. Hvis jeg må velge, så velger jeg bort DPS. I våres måtte jeg velge mellom DPS og privatpsykolog...

Og siste ting, sparte det aller mest positive til slutt!!
Jeg var sosial i går! hah. Helt utrolig de siste dagene har jeg vært mer sosial enn hva jeg har vært de siste månedene. Helt utrolig. Koslig var det Var med en kompis på to forskjellige sentre i går, nesten ikke folk faktisk, det passet meg og angsten min kjempe bra. Det var snøstorm her i går, og det startet jo blant annet da vi skulle hjemover fra det ene sentre, greit at det var dårlig sikt men vi ble nesten kjørt ned på E18.. En bil som lå i feil fil.... Da sånt skjer, så er jeg klar for å løpe min vei.. Vi kræsja heldigvis ikke. men det var ikke langt unna..

Nå har det kommet et snøteppe ute, jeg vet ikke helt om jegliker det. Jeg trenger noen dager på å fordøye det at, det har kommet 15 cm snø..

2 kommentarer:

  1. Høres ut som en flott lege <3 det har så mye å si at man blir møtt som menneske å ikke en diagnose.
    synes det er dumt om du må velge...
    Jeg har mange rundt meg, både dps, fastlege, ambulent team, en fast behandler og en ekstra behandler... så det burde ikke være nødvendig å velge....trygghet er viktigst !
    Har ikke vært innom bloggen din før, men kommer til å titte innom deg <3
    Klem om du vil ha ! min blogg er stengt, om du vil ha tilgang send en mail til lillevinkel@hotmail.com med brukernavn til wordpress, og si hvilken blogg du har hehe, synd at man må ha wp konto for å kunne lese stengte wp blogger...men sånn er det bare.

    SvarSlett
  2. Takk for gode ord Lillevinkel. :) DPS vil gjerne ha hele behandler ansvaret rundt meg, men det er jo ikke helt tilstrekkelig. Men som du sier trygghet er det viktigste!

    Jeg sender deg en mail, må bare finne ut passordet til den anonyme eposten min ;)

    SvarSlett